May 13, 2008

++hari ibu..demi masa++

salam...

kalo tgk tajuk ats tu,agak2 ape yg korg pikir?
yup..yup..it was cerekarama on tv3 last saturday tittle demi masa...

lepas je aku tgk cerita tu...
esoknye aku search the tittle..demi masa..
then,macam2 la post yg aku jumpa based on the tittle...

sejujurnya la i know the both ustaz n ustazah yang ade nama kt lam cite tu..
idea asal by ustaz hasnil and ustazah yusnah...

the point yang aku nk ckp...adlh pasal syair arab yang jadi ilham jinggo and sheila tu...

syair tu sebenarnya dah lama da tersebar kt dalam dunia maya ni...
just orang je yg x perasan sangat sal syair tu...
kalo x silap,syair tu wujud since 2002-2003 lagi kot...kire da lame la kan??
aku sendiri pon da ade syair tu sebelum dorg wat cite ni lagi...

yang wat aku cam terkilan tu sbb ade la yg ckp yang ustaz dan ustazah tu ciplak idea..
ciplak idea??erm..dari ape yg aku tau la..
mmg dorg ade keluarkan idea supaya difilemkan karya tu dkt jinggo...
salah ke idea tu????
its not mean yg dorg ciplak karya tu...
lagipon ape yg tertera kt dlm tv tu IDEA ASAL...bkn KARYA ASAL kn?
idea..sume org boleh bg idea...kalo aku yg bagi idea suruh filemkan pon nama aku yg keluar kan..??

IDEA ASAL : miszafie..

at least syair tu da dpt dibuat cerita untuk kesedaran semua pihak....
kire ok la tu kn??

papehal pon.....
cerita tu pon da disiarkan.....org ramai pon da tgk kn??
mungkin da ade yg dpt kesedaran dari cerita tu...
dan x kurang jgk yg cari syair tu....sape-sape yg nak syair tu,blh gtau aku ye...
so...
moga-moga sesiapa yg sebarkan syair ni, x kire la dlm ape bentuk medium pon...
akan dikurniakan pahala dari Allah..amiinnn.....

btw,sape2 yang nak tau sal lagu latar cite tu...
lagu tu nyanyian ahmed bukhatir tajuk ummi....

adios amigos...wasalam.....

6 comments:

sumri said...

jenuh hjugak saya mencari2 kat NET ni apa lagu yg keluar masa ending tu.. cari dlm koleksi2 imad, tak ader pulak. sib baik awk ader .. blh email kasi saya syair tu? Klau ada lirik lg cun ..
Terima kasih bebanyak...
email sata : sumri75@gmail.com

achik said...
This comment has been removed by a blog administrator.
dari tinta afie.... said...

aihh...achik...
org rse bnda tu x yah ckp pon xpe kan..
x penting pon...

sumri..ur welkam..
sy da anta syair dgn lagu tu dkt awk..

tNOe said...

pod!!

best kan cite tu??

aku nanges meleleh tgk cite tuh!

wa.~~

Anonymous said...

bg acik penting sbb dia kakak acik dan acik sgt bangga dgn dia..

lainlaa kalau ada org yg tak bangga dgn ibu dia sendiri...

cik pinat.... said...

erm..bkn x bangga,bangga...
tp ntahla..
kdg3 ade certain bnda xleh nk publish sgt...