Jun 5, 2008

++minyak..++

salam...

tepat 12.00 tgh mlm smlm, minyak da naek 40% (kalau x silap)..
so its mean,minyak da jadi RM2.70 seliter..
fuuhh...amatla trase dgn kenaikan harga itu...
bkn takat mak ayah aku je trase..ngn aku2 trase skali...
sbb nye.....pasal isu minyak ni la ade mende2 yg patotnye aku leh wat,aku x leh wat da skg..
adeh...kena cantas...adoii...

b4 12 tgh mlm smlm..
sume stesen minyak kt bangi ni full....
petronas sume full....x pnh2 aku tgk byk keta cmtu kt stesen minyak...

smlm jem x hengat kt kl...
aku btolak kul 6 dari bangi nk ke shah alam...
dan sepatotnye kul 7 da blh sampai...
guess what??smlm kul 8.30 baru sampai hotel kt shah alam...
x psl2 smyg maghrib kt usj...on d way tu...smlm dlm sjrh la...

mmg smlm sgt dasat la...
dgn banjir kilat kt kl nye....ngn stesen minyak yg full ya amat...
sume keta beratur nk isi minyak...smpai ke tepi jln keta nye...
da mcm pesta isi minyak je...huhu..
ayh aku pon termasuk la dlm org2 yg beratur nk isi minyak tu...
dan aku ditugskn membayar kt kaunter...
sian aku tgk pkcik bangla tu...kelam kabut die...
dgn sistem down plak kt stesen tu...x leh byr gune kad kredit...mmg totally mess out la pkcik tu...

dan hari ni.....
stat dari pagi td....smpai la ke mlm...asik cite sal minyak je...
naek bosan aku....
ade yg komen...positif..negatif...

sal kerajaan bg subsidi tu...
aku no komen la...sbb aku pon kureng phm...
tp yg aku tau...kenderaan persendirian dpt subsidi RM100++
x hengat plak bape jumlah sbnr...hehe...

papehal pon.....
since da minyak naek...harga brg 4 sure akn naek,dan mmg ade yg da naek pon...
so......
we as a malaysian,kena la bljr jimat cermat....
sape2 yg rase diri die boros tu,
harap sedor diri la ye.....jimat2 la sket....ngeh3......


sekian....adios amigos..wasalam...

No comments: