May 13, 2009

tidak memiliki dan tidak dimiliki.

salam..

entry agak berilimiah sikit..
takkan asek nak entry kosong je kan??
kdg2 blog pinat neh nak gak la ade entry ilmiah ni...
artikel ni dapat dlm buletin kat tagged.com...

masih ingatan kepada diri pinat yg alpa dan rakan2 yg laen jgk..

haa,amin..entry ni utk ko dan ehem2..
memandangkan ko pon sdg melalui fasa ini kan..sila baca..lalalal~
kpd ehem2..jgn marah haaa...kalo aku x kaco ko,sape lagik mao kaco??



Janganlah kau angkuh melaungkan...
Si dia kepunyaanmu...
Atau kau kepunyaan si dia ...
Kerana hakikatnya...
Kita tidak pernah memiliki sesiapa...
Walau sekeping hati seorang insan...
Tidakkah kau sedar...
Hukum alam menyatakan...
Menyintai tidak semestinya memiliki?...

Manusia pandai berpura...
Berlakon di pentas dunia...
Dan bertopeng menutup rahsia..
Tetapi hati...
Tidak pernah berdusta pada empunya...
Tentang perasaan yang bergolak di dalamnya...

Tidakkah kau sedar...
Mungkin si dia melafazkan...
Ungkapan cinta padamu...
Tetapi hati dan perasaannya...
Tidak pernah berniat begitu...
Dia hanya berselindung...
Di sebalik sejuta alasan...

Dan kau...
Begitu jujur dan setia menyintainya..
Sehingga terlupa..
Hukum alam menyatakan..
Menyintai tidak bermakna memiliki..

Sesungguhnya...
"Aku tidak pernah memiliki dirimu..."
"Dan kau jua tidak memiliki diriku."

Mengertilah...
Kita sebenarnya kepunyaan..
Yang Maha Esa...
Tiada sesiapa berhak memiliki diri kita...

Kecuali Dia...
Dia mengasihi hambaNya...
Dia memiliki hambaNya...


ohh..aku suke gile ngan yg aku bold tu..
sgt2 suke...
kite tatau ape dlm hati die kn?
mungkin mulut je kata sayang..
tp hati?hanya Tuhan yg tahu...

kita jgk x pernah memiliki sesiapa..
dan tidak dimiliki oleh sesiapa..
so,if la korang akn bercinta dan ngah bercinta,
juz remember..
even couple korang ckp,die hak korang and korang hak die,
sbnrnya masing2 tak pernah ade hak atas diri masing2 selagi takde ikatan yg sah..
so,secara logiknya kn..
kite tak pernah berhak utk halang dia wat pape pon..same goes to dia..slagi 2-2 x nikah..btol x?

eceh pinat..entry nak baek jee...ade ape kah?
suda insaf?
heee..bila bace artikel ni,
sgt menusuk dalam dada la...adoii..

7 comments:

aminsahari said...

pinat.. huhu..
waaa.. yg neyh btol2 menusuk neyh..
btw, thnks a lot..
will bear that in ma mind..
aku 100 percent stuju dgn entry ko pinat..
trasa aku.. btw, sume bnda btol en..
really nice piece of work..
thanks pinat.. =)

p.i.n.a.t. said...

hehehe..
aku da kate..
mmg seswai utk ko..huhuh~
ur most welcome inche amin...X)

aminsahari said...

ehehe..
insyaallah akn ku egt smp bler2..
hehe.. btw.. aku sbnr nya ada bnda nuk bgth..
tp x pe..
aku nuk buat counter-post utk kau pinat..
hehe.. utk mnyatakan rs mekasih aku kat kau.. =)

p.i.n.a.t. said...

nak gtau mende neh??
adeh ade post??
haa..bedebar neh...

aminsahari said...

tak de lah.. ada laa..
hehe..
maybe coincidence kowt..
nnt aku post okeyh..
agak lmbt sbb ada entry aku yg tertunggak..
blogger agak lambat mengupload..
insyaallah akan di post utk kamu pd wktu pagi dinihari nnt.. =)

p.i.n.a.t. said...

adeh..
mende ar neh..aishh..
riso neh..
ko jgn amin..

aminsahari said...

x da pape..
ehehe..
sajewh jew ske2.. xP