Feb 5, 2010

memori: lagu

sudah jauh di malam hari
jangan intan berjaga lagi
tidurlah nyenyak sampai pagi
esok bermain lagi

ayah kerja jangan di tunggu
baliknya tidak lah tentu
jangan ikut hati rindu
esok pasti bertemu

syukur pada Tuhan
Yang Maha Esa
membuat kau besar
dan bakal dewasa

semoga jauh mala bahaya
kau penghibur hati lara
buah hati duka manja
jalinan kasih mesra..

got this from achik's entry..here.

ibu used to sing this song mase aku kecik2.
since baby lg kot,aku da dgr lagu neh..till now.
dulu,aku dgr kat aku.then utk adk2 aku.adk2 sedara aku.
now,aku dgr achik plak nyanyi utk nawal.
nenanti aku plak nyanyi kt anak aku..ahahah...

i cant hear this song la bile da makin besar.
each time dgr,mesti nk nanges.
even aku nyanyi sendiri pon,aku nk nanges jgk.
ekceli bkn bile da makin besar je,since kecik lg tiap kali aku dgr,msti nk nanges..
sedey weyyyyy~

lagu neh ekceli,tok ma nyanyi kat anak2 die.
then anak2 ma nyanyi kt cucu2 ma.
psni cucu2 ma plak nyanyi kt cicit2 ma..
sgt la lagu zaman berzaman kan?ahaha~

bak kate achik,nak banding aku ngn adk2 sdare aku,aku la plg lame skali dgr lagu neh.
sampai umo aku 20 neh pon still lg dgr lagu neh.
fuuu~evergreen...

3 comments:

Ummu afif said...

Hari ni pun kalau boleh ibu masih lagi nak nyanyikan lagu ni pada anak-anak ibu.... tapi ibu rase anak-anak ibu pun dah tak nak dengar kan...

p.i.n.a.t. said...

dgr jgk la ibu...ibu salu je nyanyi kan..

RieNa said...

depa dgq kak..nyanyi ja.