May 31, 2010

buat rakan-rakan sekelian..

sedikit renungan untuk kita di Malaysia malam ini...

assalamualaikum.
rasa macam nak gugur jantung ni bila dengar khabar
misi menghantar bantuan kemanusiaan ke GAZA
telah disekat oleh pihak Yahudi laknatullah.
Yang lebih dasyat lagi mereka melancarkan serangan ke atas
kapal yang membawa bantuan itu.10 orang telah gugur syahid
dan berpuluh puluh tcedera.misi tersebut disertai oleh
sukarelawan yang terdiri dari pelbagai warganegara.
tidak terkecuali rakyat Malaysia.
Pada sahabat sekalian,
marilah kita bersama sama berdoa & melakukan solat hajat utk
keberhasilan misi ini dan semoga para syuhada' yang telah gugur
syahid ditempatkan dikalangan mereka yang bertakwa.
kita mungkin tak mampu utk mengangkat senjata berperang
melawan kezaliman Yahudi tapi apa yang kiita boleh buat adalah memberi sedikit
sumbangan dari jauh iaitu berdoa tidak putus putus utk sahabat kita
di Palestin.
sedih bila tgk senario masyarakat di negara kita berbanding
masyarakat di Palestin.
di sini kita bebas buat apa sahaja.
kita sedih bila ;
-tak lulus exam
-CLASH dgn bf/gf
-takde duit nak bpoya
-mengeluh makanan tak sedap
dan lain lain.
tapi di sana (Palestin) kesedihan mereka ;
-rumah sekolah dimusnahkan.
-maruah mereka dipijak pijak
-mereka menjadi pelarian ditanah air mereka sendiri.
renunglah dimana kita berada.bumi tak selalu nya indah,langit tak selalu cerah.
sudah sudahlahh kita lalai dengan hiburan & dunia yang penuh kemaksiatan.
sudah tiba masa kita utk melakukan perubahan drastik.
remaja di Malaysia khasnya sudah2 dengan kghairahan mengejar nikmat dunia.
-seks bebas
-arak
-judi
bila kita nak berubah?
"antara cara utk memusnahkan Umat islam adalah dengan merosakkan kaum hawanya."
mungkin saya bukan sempurna utk mengajak anda ke arah kebaikan,
tapi percayalah ;
"siapa yang menyampaikan tak penting,
apa yang disampaikan adalah lebih utama"
wassalam

taken from tnoe's blog.



serius risau sgt bila baca twitter yg di tweet oleh rakan dari jordan tadi..
tentera Israel dah menjalankan misi mereka utk menggagalkan misi kemanusiaan ke Gaza..
ramai syahid,ramai cedera..
sama-samalah kita berdoa untuk kejayaan misi ini..
hanya itu yang kita mampu buat masa ni..
ingat,
"doa adalah senjata paling kuat orang Mukmin."

Titipkanlah doa buat para pejuang di tanah Palestin. "Ya Allah, selamatkanlah saudara-saudara kami dalam perjuangan mereka yang menegakkan agamaMu. Berikanlah mereka kekuatan dalam berjihad dan kurniakanlah kepada mereka kemenangan. Tempatkanlah para syuhada di syurgaMu ya Allah. Amin"

aku bukanlah manusia yang baik untuk sampaikan segala pesanan ni,tapi,aku rasa tak salah kan berkongsi benda yang baik dengan semua kann..?

1 comment:

Ummu afif said...

Mendoakan keselamatan orang-orang Islam itu dah jadi wajib dan siapa yang tidak berdoa hukumnya berdosa..