Jul 10, 2010

Malaysian ada yang hipokrit??

wahhh tajuk....mengundang kontroversi..wakakak..=P

dah lama tak guna KTM...
arinih baru guna balik,sebab nak pegi subang jaya for the meetup...

hurm...aku baru perasan...or,shud i say,aku baru rase nak bercakap pasal perangai rakyat Msia ni...

ok,as we all know,kita,as a Malaysian memang la terkenal dengan sikap peramah,sopan santun,mesra and watsoever lagi sifat mahmudah bila kita berhadapan dengan foreigner kan?..
tapiiiiiiiiii...
pada aku,hakikatnya..kita tak seramah,semesra,sesopan santun itu sesama kita,Malaysian..

oh..kenapa aku cakap macam tu eh?
dah terrrrrrrrrlampau lama aku perhati...sejak aku pandai naik KTM lagi..
most of u tak boleh bertolak ansur kan?
perasan tak korang2 yang selalu naik KTM??
bila komuter tu stop je,terus semua berebut nak naik..]
padahal dah cakap dah,bagi penumpang turun dulu...tapi,ada kita ambik peduli?
takkkkk...kita tetap jugak bertolak2 naik tak hiraukan yang nak turun..
orang suruh beratur nak masuk...ada kita buat?takkkk..
berebut.tolak2..
seat,kita kena bagi untuk yang memerlukan..ada kita buat?
takkkk..kita buat2 tidur.buat2 tak nampak..padahal depan mata kita makcik tu membuyung...tapi,nak ikutkan,ade je mak2 buyung ni yg taknak duduk..aku pernah kena..aku nak bagi seat aku,tapi dia tolak..taknak..then,nak buat apa lagi kn?

satu lagi..aku selalu kena...bukan aku je,rasenya ramai kena..
macam biasa lah..bila peak hour,KTM mesti full kan?then takde seat..orang semua akan berdiri kat pintu..bila suruh ketengah sikit,masing2 buat pekak..
aku kena tadi,ada la sorang girl ni..aku suruh dia ketengah sebab aku dah kena tolak dari belakang..orang nak masuk..u know what apa dia buat?dia jeling aku!perghh..berapi okehh!!mesra ke camtu?bertimbang rasa ke?


hah ni satu menda..
kan KTM ada buat koc untuk wanita kan?koc tengah,koc wanita kan?
aku rasa benda tu tak jadi...too many guys yang naik koc tu jugak!
semua buat buta,tak nampak yg dorang dah tampal tu koc wanita...dorang naik jugak..bertolak2 jugak dengan wanita2 yang lain..apekah itu?
korang salah jantina eh lelaki2 sekelian?
otomatik keliru jantina korang eh?aishh~

enuff said la..
kita memasing Malaysian..sepatutnya,kita kena la lebih bersifat mahmudah dengan sesama kita untuk jadi contoh kat rakyat lain..
tak guna kalau depan foreigner je korang baik bagai..tp dengan Malaysian sendiri korang fail bab2 tu...
takde guna nak hipokrit...kan?
memasing paham kan bahasa aku pakai ni??kan?
soo...fikir2kan dan selamat beramal!!


till then,
me..=)

6 comments:

Fay Nana (Cik Fana) said...

dia masih mencari-cari identiti sebenar die. :P

Athra said...

xpernah lagi naik koc utk girl. ade jugak lelaki yg naik...patut suruh dia keluar

ELFie :) said...

hurm, betol gak unnie !
Msian ngn Msian.... hadoiyaii... pelik !
Msian ngn foreigner, baik nk mmpos !

Tapi, x smua Msian mcm tu. Ada sesetengah Msian yg awkward ngn foreigner mcm saya :):):):):) tapi bila ngn Msian sndiri, ok !

p.i.n.a.t. said...

fay->
haha..mungkin.mungkin..identiti x dikenali..ekeke..=P

tra->
x mcm koc girl pn..ade je guys..x nmpk lambang pompuan kot...mende ntah.

AA->
hehe..yg unnie nmpk cenggitu la..
mmg x sume cam ape unnie nmpk ni..ade je yg baek..=)

spAn_kUrAk said...

seriously true.
kdg2 smpy kena besekan diri kne mcm tuh. uhuuuu

p.i.n.a.t. said...

tau xpe nex...aihhhh~